Pływanie, oraz wszelkiego rodzaju ćwiczenia wykonywany w wodzie, są świetnym rozwiązaniem dla osób, które chcą zrzucić kilka zbędnych kilogramów. Można połączyć przy tym przyjemne z pożytecznym, bowiem pływanie, jest sportem, który bardzo relaksuje, ale też wzmacnia nasze ciało, bo angażuje do pracy bardzo dużą grupę mięśni. Zastanawiasz się jak schudnąć poprzez pływanie? Postaramy Ci się przybliżyć, z czym wiąże się ta dyscyplina i jakie korzyści z niej płyną w poniższym artykule.

Czy da się schudnąć dzięki pływaniu?

Wiele osób zadaje sobie takie pytanie, ale odpowiedź jest tylko jedna – oczywiście, że tak. Wiele badań udowodniło, że pływanie, jest jednym z najzdrowszych i najbardziej korzystnych dla człowieka sportów. Bardzo korzystnie wpływa na pracę naszego organizmu – układu krążenia, oraz jakże ważnego dla nas kręgosłupa.

Woda stawia nam dodatkowy opór, co sprawia, że mięśnie zaangażowane są do intensywnej pracy, a co za tym idzie do spalania tkanki tłuszczowej. Po około dwudziestu minutach treningu, nasz organizm czerpię energie z zgromadzonych w naszym ciele zapasów tłuszczu. Wiele osób, decyduje się również na suplementację, odżywkami takimi jak chociażby spalacz tłuszczu. Jest to dobry wybór dla osób, które chcą w krótkim czasie, osiągnąć bardzo dobre wynik.

Ile kalorii organizm spala podczas pływania?

Ilość kalorii, które spalimy podczas treningu pływackiego zależy od tego jaka będzie jego intensywność, oraz ile długości basenów przepłyniemy. Znaczenie będzie miała też nasza waga, oraz styl pływacki, który stosujemy. Przeciętnie, podczas intensywnego, godzinnego treningu kraulem, jesteśmy w stanie spalić około 1000 kcal. Wartości mniejsze rzędu 600 – 700 kcal, będą tyczyć się pływania na grzbiecie, bądź innych ćwiczeń, typu gimnastyka, lub aerobik wodny.

Zalety płynące z pływania

Jak już wspominaliśmy, zalet jest wiele i są one udowodnione. Bardzo dobrze jest zaczynać pływanie pod okiem kogoś, kto już miał z tym styczność. Warto skorzystać z zajęć z instruktorem, który pokaże nam dokładnie jak nauczyć się pływać. Poprzez odpowiednią naukę, wyrobimy sobie dobre nawyki, które zaprocentują w przyszłości. Pływanie poprawia kondycje, bardzo dobrze wpływa na układ krwionośny, oraz jest świetne w leczeniu schorzeń kręgosłupa.

Jak skutecznie się odchudzać na basenie?

Tutaj trzeba przyjąć zasady takie, jak w większości sportów i są one na ogół proste. Najważniejsza jest zbilansowana dieta, która jest kluczowym elementem tego, by nasze treningi miały w ogóle sens.

Zależnie od naszych możliwości, powinniśmy wyznaczyć sobie pułap, którego będziemy się trzymać. Na przykład ilość czasowa, albo ilość basenów dziennie. Stopniowo zwiększajmy ją, by pokonywać coraz większe odległości, bo przecież nie będziemy cały czas stać w miejscu – chodzi nam o rozwój. Wiele osób monitoruje swoje treningi za pomocą pulsometru, by utrzymać odpowiednie tętno. Jest to ciekawe wyjście, które pozwala obserwować nasze parametry życiowe podczas aktywności fizycznej. Istotne będzie to, by angażować jak najwięcej grup mięśni, czyli po prostu urozmaicać nasz trening poprzez stosowanie różnych technik pływania.

Niektórzy zapytają, a co z suplementacją? Tutaj, jest totalna dowolność ich stosowania, byle z głową i z zaleceniami producenta. Wiele osób bierze witaminy, ponieważ nie są oni w stanie dostarczyć odpowiedniej ich ilości w codziennej diecie, a należy pamiętać, że podczas treningu, tracimy zarówno witaminy jak i minerały.

Zainteresowania użytkowników:
  • ile kalorii spalamy podczas pływania
  • odchudzanie pływanie ile pływać
  • jak pływać żeby schudnąć